ישראל משחררת תיעוד מצלמות אבטחה מהפיגוע בפסגת זאב

ישראל משחררת תיעוד מצלמות אבטחה מהפיגוע בפסגת זאב

בתגובה לביקורת החריפה על ירי למוות בנער ערבי בן 17 שלכאורה דקר ילד יהודי בן 13, ישראל פרסמה את תיעוד מצלמות האבטחה של הרגעים שהובילו לאירוע

ישראל פרסמה תיעוד ממצלמות האבטחה במעגל סגור בו מוצגים שני הנערים הערבים שביצעו את פיגוע הדקירה בילד היהודי בן ה-13 בפסגת זאב ב- 12 לאוקטובר.


דובר ראש הממשלה לתקשורת הערבית, אופיר גנדלמן אמר שתיעוד הוידאו שוחרר בעיקר על מנת להתמודד מול סרטון אחר שהופץ ברשתות החברתיות בו נראה אחד התוקפים שוכב ומדמם על מסילות הרכבת הקלה אבל שלא מציג את תיעוד התקיפה שקדמה לכן.


התקרית שאירעה ב- 12 באוקטובר, כללה דקירת ילד יהודי בן 13 ונער יהודי נוסף בן 24 שבסופה נהרג אחד התוקפים הערבים - נער בן 17. המחבל הנוסף בן ה- 13, נורה גם כן ונפצע באורח קשה. מותו של הערבי בן ה-17 עורר כעס בקרב ערבים שטענו כי מותו לא היה מוצדק.

תיעוד פיגוע פסגת זאב מצלמות אבטחה 1
תיעוד פיגוע פסגת זאב מצלמות אבטחה 1
תיעוד מצלמות האבטחה ששחררה ישראל מראה שני תוקפים אוחזים בסכינים ורודפים אחרי הנער היהודי בן ה-24 שהערבים דקרו ושהצליח להימלט.

תיעוד פיגוע פסגת זאב מצלמות אבטחה 2
תיעוד פיגוע פסגת זאב מצלמות אבטחה 2
לאחר מכן, הצילום עובר לתיעוד מתוך חנות בו נראה הקורבן היהודי בן ה-13. לבסוף, התיעוד עובר למסילות הרכבת הקלה ומציג את הערבי שנורה על ידי עוברי אורח חמושים.ישראל טוענת שהתוקפים הם אותן דמויות שמתועדות בכל מצלמות האבטחה.

תיעוד פיגוע פסגת זאב מצלמות אבטחה 3
תיעוד פיגוע פסגת זאב מצלמות אבטחה 3
ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, נתון תחת לחץ בינלאומי כבד להרגיע את המתחים בין הישראלים לפלסטינים נוכח גל פיגועי הדקירה והדריסה שפוקד את ישראל לאחרונה. שבעה יהודים נרצחו וכ-30 ערבים נהרגו בהתגברות אי השקט מאז ה-1 באוקטובר.

העובדה המדהימה היא הלחץ האדיר על ראש ממשלת ישראל שמייצג את הצד המותקף, לעומת ההערות הזניחות להרגעת הרוחות על ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שמייצג את הצד התוקף וששיקר במצח נחושה אודות גורלם של חלק מהמחבלים כשטען שנהרגו כשהאמת היא שהם מטופלים בבתי חולים ישראלים. אם לא די בחוצפת ההנהגה הערבית, היא גם הודיעה על כוונתה לפנות לבית הדין הפלילי בהאג ולהגיש תביעה נגד ישראל בנוגע למוות המחבלים הערבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה